onsdag den 15. august 2012

Svampe...

Jeg har søgt efter en svamp der kan stå på bordet, i vindueskarmen eller et andet sted...
Nu har jeg selv lavet en opskrift på en svamp der kan stå...
Det har taget nogle forsøg...


Som man kan se, har der været nogle forsøg...

Her er den jeg synes bedst om...


Nu skal jeg lige have lavet nogle hvide prikker...


Jeg har hæklet af 100 % bomuld, der passer til hæklenål nr. 2½...
Jeg hækler i runder, det tal der står i ( ) er det antal masker der når runden er hæklet.

Forkortelser.
r - runde
m - maske
fm - fastmaske
fmsm -  fastmaske sammen
* * - gentag fra * til *

Bunden  hæklet i hvid garn.

1.r. - 6 fm i en magisk ring. (6) start med en lang ende, så den kan bruges til at lave Prikker med..
2.r. - 2 fm i hver m. (12)
3.r. - *2fm i næstem, 1 fm* (18)
4.r. - *2fm i næste m, 2 fm* (24)
5.r. -  1 fm i hver m i den inderste løkke (24)
6. - 9.r. - 1 fm i hver m. (24)
10.r. - *2 fmsm, 2 fm* (18)
11. - 15.r. - 1 fm i hver m. (18)
16.r. - 2 fm i hver m. (36)
17.r. - 1 fm i hver m. (36)


Toppen er hæklet i rødt garn.

1.r. - 6 fm i en magisk ring. (6)
2.r. - 2fm i hver m. (12)
3.r. - 2fm i næste m, 1fm. (18)
4.r. - 2fm i næste m, 2fm. (24)
5. - 6.r. - 1 fm i hver m. (24)
7.r. - 2fm i næste m, 3fm. (30)
8. -9.r. - 1fm i hver m. (30)
10.r. - 2fm i næste m, 4fm. (36)
11. -12.r - 1fm i hver m. (36)

Fyld bunden og hækle bund og top sammen med fastmasker, hold top og bund sammen og stik hæklenålen igennem toppen og ned i bunden og lav en fastmaske, inden du når helt rundt skal toppen fyldes, hækel resten af vejen rundt,og hækel en ekstra runde så svampen får et 'skørt'.. Hæft enderne og svampen er færdig...






4 kommentarer:

  1. Tak fordi du deler din ide - tænker lige på at lave nogen til en gave til en lille pige - for de kan vel steges på en pande i et legekøkken :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anette, de kan sagtens steges i legekøkkenet.. Vil glæde mig til at se billeder af dine svampe...
      Smil Lone

      Slet
  2. Tak for din deltagelse inde hos mig. Måtte lige forbi og kigge hos dig, og der ryger lige en ekstra læser på din blog.
    Hvor ER de svampe søde. Jeg gemmer fluks opskriften. Det skal da også prøves

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkommen til min blog... tak for de fine ord, glæder mig til at se dine færdige svampe...

      Slet

jeg bliver glad for hver kommentar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...